wtorek, 23 grudnia 2014

Soczewicowy pasztet z jagodami inkaskimi

Czy u Was przygotowania do świąt już zakończone? U mnie praca ciągle wre , calutki dzisiejszy dzień spędziłam w kuchni , przygotowując potrawy na najbliższe dni. Dla siebie , rodziców i babci. Padam z nóg , więc wyjmuję ostatni pasztet z piekarnika -wyjątkowo zaskakujący bo z dodatkiem inkaskich jagód , które są jednocześnie kwaskowate i słodkie -  i  idę się zaszyć w pokoju z książką i herbatą. 

Pasztet soczewicowy z jagodami inkaskimi (inspirowany jednym z przepisów Jadłonomii) 
Składniki:

  • 2 szklanki ugotowanej zielonej soczewicy
  • 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
  • garść suszonych jagód inkaskich
  • 3 małe cebule
  • 1/4 szklanki oleju + 2 łyżki
  • 2 łyżki sosu tamari
  • 2 liście laurowe
  • 2 goździki 
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 0,5 łyżeczki cząbru
  • 0,5 łyżeczki lubczyku (ja użyłam świeżego - dałam 2 łyżki)
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • sól i pieprz do smaku
Wykonanie:

  • Piekarnik rozgrzewamy do 180 C. Cebulę kroimy w kostkę , na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oleju . Wrzucamy cebulę ,liście laurowe , goździki i ziele angielskie , dusimy na małym ogniu aż cebula się zeszkli. Usuwamy przyprawy.
  • Łączymy soczewicę , kaszę , cebule , olej , przyprawy i miksujemy w blenderze o ostrzu "S" na gładką masę. 
  • Doprawiamy solą i pieprzem , dodajemy jagody i mieszamy.
  • Masę przekładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia (ok.30 cm.) i wsadzamy do piekarnika na ok. 45 minut. 
  • Kroimy po całkowitym wystudzeniu.

    

1 komentarz:

  1. Robię bardzo podobny pasztet, najczęśniej z żurawiną i także go uwielbiam :) A w kwestii świątecznych przygotowań, to jestem jeszcze w lesie, choć dziś także większość dnia spędziłam w kuchni :P

    OdpowiedzUsuń