wtorek, 13 maja 2014

Curry Udon czyli tajska zupka na bogato! (Wielka improwizacja)

W niedzielę postanowiłam zmierzyć się z bardziej orientalnymi smakami i przygotować Curry Udon na podstawie przepisu ze wspaniałego bloga Wegan Nerd. Jednak iż nie miałam części składników a nie chciało mi się śmigać do Almy albo innych delikatesów , troszkę poimprowizowałam w kuchni :)
Byłam szczerze zdziwiona że wyszło mi coś tak pysznego! Szczerze , najlepsza zupa jaką jadłam (a nie przepadam za zupami oprócz kremów)! 

Składniki: 
  • 2 marchewki
  • 3 pieczarki
  • 1 łyżeczka curry
  • 1/2 papryki 
  • 2 cebulki
  • 1/2 paczki tofu
  • 4 łyżki mleka sojowego + 1 kopiasta łyżka wiórek kokosowych 
  • 750 ml. bulionu warzywnego 
  • 1 ząbek czosnku
  • sos sojowy
  • 2 liście laurowe
  • szczypta ostrej papryki 
  • makaron sojowy/ryżowy
  • świeża natka pietruchy 




Wykonanie:
  • Zagotowujemy bulion. Siekamy marchewkę , cebulkę , pieczarki i wraz z liśćmi laurowymi i curry wrzucamy do garnka.
  • Czosnek kroimy w talarki , papryczkę w paseczki , dodajemy do naszego wywaru.
  • Kiedy warzywa będą pół-miękkie , wrzucamy tofu pokrojone w sporą kostkę. 
  • Dodajemy ok.2 łyżki sosu sojowego , mieszamy.
  • Gotujemy to wszystko na wolnym ogniu aż warzywka będą mięciutkie
  • Dodajemy zblendowane mleko sojowo-kokosowe
  • Makaron przygotowujemy w oddzielnej misce lub wrzucamy do gotującej się zupy.
  • Podajemy z posiekaną pietruszką. (:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz