sobota, 17 maja 2014

Zielonkawe risotto

Risotto - któż go nie zna? Może być w różnych kombinacjach smakowych i kolorystycznych. Jest to jedno z najprostszych i najpyszniejszych dań. Ma wyjątkowo kremową konsystencję i po prostu rozpływa się w ustach. (Nawet mój wyjątkowo mięsożerny tata uwielbia risotto)
Ja dzisiaj proponuję zielonkawe risotto z brokułem , oliwkami i pieczarkami :)





Składniki:

  • Szklanka ryżu arborio
  • 0,5 kostki tofu wędzonego pokrojonego w kostki
  • ok.20 zielonych oliwek
  • 2 duże różyczki brokuła
  • 6 małych pieczarek lub 3 duże
  • 1 duża cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • ok.700 ml. bulionu warzywnego / wody z ziołami
  • 2 łyżki oliwy
  • tymianek
  • oregano
  • bazylia (u mnie świeża)
  • słonecznik do podania
Wykonanie:

  1. Do rondelka wlewamy oliwę. Podsmażamy cebulkę i czosnek. Jak w kuchni zacznie unosić się piękny zapach wrzucamy drobno pokrojone pieczarki, i tofu w kostkach. Chwilkę dusimy.
  2. Dodajemy ryż i wszystko energicznie mieszamy. Dusimy kilka minut , wrzucamy pokrojone oliwki i wlewamy troszkę gotującego się bulionu/wody. Czekamy aż ryż wchłonie cały płyn.
  3. Po trochu dolewamy bulionu , od czasu do czasu mieszając (trzeba uważać żeby ryż się nie przypalił!) 
  4. Kiedy ryż będzie już miękki dodajemy zioła : ok. 0,5 łyżeczki tymianku , szczyptę oregano , 2 pokrojone liście bazylii (ew. troszkę suszonej) Mieszamy.
  5. Podajemy posypane ziarnami słonecznika.






P.s Zrobiłam dzisiaj mojego pierwszego w życiu tofurnika!  Właśnie siedzi w lodówce :) 
Jak wyjdzie to się pochwalę ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz