poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Najprostsze spaghetti na świecie (i jedno z lepszych)


Teraz kiedy jest sezon pomidorowy , zajadam się nimi w ilościach hurtowych. Rano kanapeczki z pomidorami , obiad także pomidorowy a i na kolację zupa z pomidorami w roli głównej. 
Kocham malinowe. Powoli zatracam się w ich smaku , wgryzając się w kolejne czerwone cudo i czując sok skapujący po brodzie. 
Kiedy odkryłam ten przepis , wiedziałam co muszę zrobić. 
Popędziłam rowerem na mój mały Marysiński bazarek po malinówki. 
I zaczęłam gotować. 
Kiedy moja mama spróbowała tej potrawy powiedziała że lepszego i bardziej kremowego spaghetti nie jadła. A moja mama w kwestii makaronów jest niemalże ekspertką (mogła by jeść TYLKO spaghetti).
Ja powiedziałabym że to potrawa idealna - idealnie szybka , idealnie prosta , idealne pyszna. 
Radzę wam szybko pędzić do kuchni i tak jak ja , zatracić się w pomidorowym szaleństwie. 


Super szybkie kremowe spaghetti 

Składniki na dwie porcje (przepis pochodzi z tego bloga
  • 2 pomidory malinowe
  • 1/2 szklanki orzechów nerkowca
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 1/4 szklanki wody
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 małe ząbki czosnku
  • ok.150 g. pełnoziarnistego makaronu spaghetti
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • garść świeżych listków bazylii
Wykonanie:
  1. Wstawiamy duży garnek z osoloną wodą do gotowania.
  2. Kroimy pomidory i wrzucamy do blendera (tak, razem ze skórą!) Dodajemy nerkowce , koncentrat pomidorowy i wodę.  Miksujemy na gładko. 
  3. Na patelni rozgrzewamy oliwę. Szklimy czosnek aż będzie złoty. 
  4. Kiedy woda w garnku się zagotuje , wrzucamy do niej makaron. 
  5. Wylewamy sos z pojemnika blendera na patelnię i doprowadzamy go do wrzenia. Dodajemy sól i gotujemy przez 4-5 minut , od czasu do czasu mieszając. 
  6. Dodajemy drobno posiekane listki bazylii i pieprz. Jeśli sos jest zbyt gęsty, dodajemy także troszkę wody. Próbujemy i doprawiamy jeśli to konieczne. 
  7. Odcedzamy ugotowany makaron i wrzucamy na patelnię. Mieszamy by wszystkie składniki się połączyły.
  8. Rozkładamy na talerze , oprószamy czarnym pieprzem , przystrajamy listkami bazylii i delektujemy się :) 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz