poniedziałek, 19 maja 2014

Zielona pizza na orkiszowym spodzie + sojowy sos czosnkowy

Kto ma ochotę na pizzę? Czy ja widzę las rąk?!
Cóż nie dziwię się. No bo któż nie lubi pizzy?
A zwłaszcza takiej zdrowej - z zieleniną i na orkiszowym spodzie?
Najlepiej się ją je w dobrym towarzystwie - na pikniku ,  pod chmurką (bo pogoda sprzyja!)
A więc zakasajcie rękawy i do roboty! :)



Składniki na spód :

  • 250 g. mąki orkiszowej (typ 1850)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • ok. 1 łyżeczka soli
  • 20 g. świeżych drożdży
  • 125 ml. letniej wody
  • pół łyżeczki cukru

Wykonanie:

  1. Z wody , 1/3 ilości naszej mąki , drożdży i cukru przygotowujemy zaczyn. Mieszamy wszystkie składniki na jednolitą masę i odstawiamy na ok.20 minut.
  2. Dodajemy pozostałe składniki - resztę mąki , oliwę , sól i wyrabiamy ciasto( ja użyłam robota kuchennego).
  3. Odstawiamy ciasto na ok. 15 minut w ciepłe miejsce żeby troszę wyrosło. Po tym czasie zagniatamy i wałkujemy na dosyć cienki , elastyczny placek (na placku można się troszkę wyżyć-potarmosić , popodrzucać , powywijać - ciasto będzie jeszcze bardziej sprężyste i elastyczne!) 
  4. A teraz część najfajniejsza - dodatki!
  5. Baza - oczywiście standardowo niezawodny sos pomidorowy. U mnie kupny , mój ulubiony - ekologiczny z borowikami (: 

    A na to :

  • Cieniutko pokrojone plasterki cukinii
  • Zielone szparagi w słupkach
  • Wędzone tofu pokrojone w kosteczkę
  • słodziutka kukurydza 
     6. Naszą pięknie przybraną pizzę wsadzamy do rozgrzanego piekarnika do 250 C.
     na ok. 20 minut aż apetycznie się zarumieni.



A żeby dopełnić tej wspaniałej kreacji potrzebny jest jeszcze jakiś sos do polania gotowej pizzy. U mnie stanęło na czosnkowym. Och , jak ja kocham czosnek!



Składniki na sos :

  • Opakowanie jogurtu sojowego naturalnego - 125 g. 
  • 2 łyżki mleka sojowego niesłodzonego
  • Jeden ząbek czosnku 
  • Szczypta soli
  • Szczypta ulubionych ziół - u mnie bazylia , oregano i suszona pietruszka
Wykonanie banalnie proste - wszystkie składniki umieścić w blenderze i zmiksować. Sos gotowy :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz