czwartek, 24 kwietnia 2014

Falafelki z "Vegan Sandwiches Save the Day!"

Ostatnio zamówiłam sobie genialną książkę pt. "Vegan Sandwiches Save the Day!" Zapragnęłam oczywiście natychmiast wypróbować choć jeden przepis.


I postawiłam na Faux-lafle. Dlaczego "faux"? Bo pieczone w piekarniku a nie smażone w głębokim tłuszczu (: 
Przepis banalnie prosty. (lekko zmodyfikowany przeze mnie)


Składniki na Faux-lafle (na około 12 falafli)

  • 2 słoiki ciecierzycy (u mnie po 215g każdy) , odsączone i opłukane
  • 1 średnia cebula , posiekana na drobne kawałeczki
  • 1/4 szklanki soku z cytryny
  • 2 ząbki czosnku , starte
  • świeża natka pietruchy , posiekana (ile kto chce)
  • 1 łyżeczka kminku
  • 1 łyżeczka kolendry
  • 1 łyżeczka oliwy
  • 3/4 do 1 łyżeczki ostrej papryki w proszku 
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej
  • 1 kopiasta łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta czarnego pieprzu 
  • 1 kopiasta łyżka mąki (u mnie orkiszowa)
  • 1 łyżka oliwy do pieczenia
Wykonanie:
  • Nagrzewamy piekarnik do 200 C. W średniej misce łączymy ciecierzycę , sok z cytryny , cebulę , czosnek , pietruszkę , kminek , kolendrę , 1 łyżeczkę oliwy , paprykę w proszku , sól i pieprz. Rozgniatamy widelcem (nie mielimy!) na pół-gładką masę. Dodajemy proszek do pieczenia i mąkę. Porządnie mieszamy wszystkie składniki. Formujemy niewielkie kotleciki i układamy na lekko natłuszczonym papierze do pieczenia. Smarujemy wierzch naszych falafli oliwą i pieczemy ok. 15 min.(aż się zarumienią). Po tym czasie odwracamy je na drugą stronę i pieczemy jeszcze ok. 10 min.
I włala! 
 Do tego powinien być sos. Koniecznie lekko pikantny. 

        Sos z Tahini :
  • Miksujemy do gładkości : 
  • 1/4 szklanki namoczonych orzechów nerkowca z...
  • ok.60 ml. mleka sojowego , 
  • 3 łyżkami soku z cytryny , 
  • 1 łyżką Tahini ,
  • 1 łyżką octu (u mnie winny) , 
  • 1 ząbkiem czosnku 
  • 1/4 łyżeczki ostrej papryki w proszku ,
  •  szczyptą soli. 
Dodajemy łyżkę świeżego szczypiorku i mieszamy. Sos gotowy!
Polewamy Falafelki i zajadamy!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz